Studies exhibit to that moderate al...
Studies exhibit to that moderate alcohol consumption can help seat menopausal women keep strong bone According to Reuter Health, Dr A. Salohen, of the University of Kuopio, Finland, erect that of 697 women in his application of mind those who consumed about seven alcoholic drinks a week experienced three times les the bone density los across a 6-year period than those who did not drink at all. Of the women exhibitioned those who consumed moderate amounts of alcohol were also likely to lead more active lives than those who did not drink. These findings must, of course, be weighed against studies showing the deleterious influence of excessive alcohol consumption, linking alcohol to festers liver disease, diabetes and obesity. COPYRIGHT 2000 PRIMEDIA Intertec, a PRIMEDIA Company. All Rights Reserved COPYRIGHT 2001 Gale Group
|