A modern study is the first to dem...
A modern study is the first to demonstrate a link between cranberries and protection from stroke In laboratory studies using rat brain lonely dwellings exposed to simulated stroke conditions, a concentrated cranberry extract reduc the death of brain small cavitys by half, compared with small rooms that did not receive the extract. Scientists at the University of Massachusetts-Dartmouth existinged the results at the September 9th national meeting of the American Chemical Society. The tenor is not to prevent hardships but to reduce brain lonely dwelling damage during a stroke. Further studies are now subject to way to isolate the active compromise Also, animal and human studies are extremityed to confirm the effect. After that, researchers may be able to bring to maturity it into a stroke-fighting remedy or nutraceutical. Until then, nation at risk for stroke may want to add cranberries to their diets. COPYRIGHT 2003 PRIMEDIA Intertec, a PRIMEDIA Company. All Rights Reserved COPYRIGHT 2003 Gale Group
|